Selasa, 16 Jun 2009

SBY, budak kecik dan santet

Isnin:15/6/09

Hari ahad dan isnin xde apa2 yg berlaku sgt..

just pusing2 kota tgk keadaan.. sini selepas SBY pegang kuasa mmg preman @ samseng
habis semua disumbat dlm penjara..

org sini kata dulu sblm SBY klu ada yg meniaga setiap hari mesti ada preman yg minta duit.
"skrg semua udah aman pak.. preman semua habis ditangkap masuk penjara."

Incoming PILPRES.. aku rasa masih SBY jd Presiden.



Dan klu ada sesiapa nampak budak2 kecil jual jajanan dan minta duit..
sini mmg seperti budaya hidup diorang.
budak kecik tu selepas habis sekolah pergi buat jualan..
xkiralah keropok ke majalah ke..
duit nanti dpt boleh guna untuk belanja sekolah.

budak kecik tu pun tahu dia dari keluarga susah,

nak harap org tua pun miskin juga.
so diorang usaha sendiri cari duit dari kecik.
mmg hebat diorang ni..


setelah seminggu duk sini td baru jumpa org Msia.
jumpa kat sebelah masjid raya.
kita boleh kenal org Msia dari pakaian dan cara pakai tudung.
org indonesia xdenya pakai tudung berpintal2 mcm org Msia.
tu yg kenal dari jauh.
pasangan suami isteri dari shah alam.


dia tanya "naik motor ni ada pakai lesen apa?"
aku jwb "pakai lesen Msia je, laku kat sini..
Msia , Indonesia, Singapore, Thailand.. semua ok"
xramai yg tahu..

so mlm td pergi memakan nasi goreng..
kedai tu aku rasa sahih pakai santet..
dia punya pesaing gerai sebelah je.. kosong, mcm org xnampak.

tp kedai yg aku mkn penuh meja sampai ke blkg..
aku mmg rasa semacam je..
power betul dukun santet ni..
sampai aku tgk semua yg lalu xpergi kedai sebelah..
hehehe.


Belajar Upload video.. baru je pandai..











Ni Video kat kedai makan nasi goreng.. siap ada penyanyi.

Sekian terima kasih.. esok menyambung lg.

2 ulasan:

  1. wau..
    santet tu kira cammandrem ek ngah?

    alhamdulillah ko..ilang duit tuh kompeni tak potong gajiku..syukur deh

    BalasPadam
  2. beb jgn lupa update khabarmu ok..

    mak bertanyakan hal kamu

    jaga diri baik2

    BalasPadam