Sabtu, 13 Jun 2009

Paling susah.. Broery Marantika.

Baru aku tau plg susah nak buat blog adalah bhgn meng"update"nyaaaaa..
Sendiri punya karangan lak tu.. heheheh..

Jumaat:12/6/09

Pg2 pergi cari kedai bundle, nak cari jaket murah2..

nak naik motor.. halang habuk je..
sini bundle mahal, jaket harga sampai RM20...
So xjd.. tahan ajelah dulu.. esok mungkin ada kot tmpt lain..

*kawasan menteng (Medan Tenggara)
Kat Medan ni..sesapa nak jimat..
makan takat rp10k.. ayam + sayur + air tea o ais..
aku mkn area medan tenggara.. byk universti area ni..
tu yg murah tu.. diorang igt student juga..


*menteng
mlm2 area ni ada jualan air kelapa..
tp korang kat kerusi pendek sambil duduk santai..
peratilah org yg melintas jalan, keretalah, motorlah.. mcm2 ada...
klu rasa mcm kaya sikit mkn kat garuda..


sini aku round keliling medan pakai motor je..
kalau harap kat teksi dan beca, mmg kena pancung kaw2 org Msia ni..
asal angkat tgn je standby la 10 ribu.. plg kurang tu..

nak jln senang je.. diorang punya stail bawa mcm KL juga..
mencilok celah kereta dan sini tekan hon ikut sesuka hatiku..
xde sape nak marah.. punyalah best..
dan cuma segelintir traffic light je yg diikut..
lain main belasah je redah..


pastu tghari beli kabel camera.. yg smlm putus..
tanya kedai tu.. dia hentak+ pancung Rp75k..
kepala mak nenek dia harga camtu.. 2,3 kali tanya berapa harganya..
aku igt Rp7500.. sangkaanku xbenar belaka..
nasib baik indonesia, klu Msia dah berbakul dah aku hamun kedai tu..

*Kedai Rp5k... kedai RP75k esok aku snap..

lps tu pg kedai lain.. cari cable sama..
harga cuma Rp5k..jarak Rp70k,

sendiri pikirlah diorang punya pancung..
mmg aku akan mengwar2kan kedai Rp5k ni..

jenis xde tipu punya..
kedai Rp75k tu esok siap la, segala tourist web aku selit amaran..
"Dont go to this kedai haram jadah, tipu tourist tahap kaw2 punya"..

*Bakso tepi masjid

Sembahyang jumaat kat masjid raya..ada 2 mimbar dlm masjid..
klu imam takbir, ada org kat mimbar kedua pun ucap takbir..
mimbar kedua kat bhgn blkg saf.. mengadap ajelah..
pertama kali sembahyang kat masjid ada 2 mimbar..
xsempat tgkp gambar.. esok mungkin la...

Malam Harinya:
mlm td mkn kat pusat bandar..

Pergi dgn Wilarto, technician pemancar telekomunikasi..
Duk satu rumah sewa.. lain bilik je..

kedai mmg tahap chow kit.. tp nasi gorang dan sate kerang dia power..
yg bestnya time amik order semua bersuara..
dari yg amik order sahut pastu bhgn nasi depan sahut,
bhgn air kt blkg pun sahut apa yg diorder..

tukang amik order badan kurus kering,

tapi suara mantap tahap broery marantika..
suara DOLBY BASS surrond system..


bergegar meja makan setiap kali dia amik order..
setiap kali amik order meja lain aku tergelak..

mmg xleh tahan la..Bhgn BASS dan bersahut-sahutan..
esok compom aku record video..

contoh:
Broery: Nasi Goreng 2 org makan.. teh botol dua..
(diselangi gegaran meja makan)..
Bhgn nasi: Ya nasi goreng dua org makan
Bhgn air: Ya teh botol dua... nanti sampai..
*boleh bygkanlah klu setiap kali org masuk.. berulang2.. mmg gelak la.. xleh tahan..

sini sape sesaja nak keliling naik beca pun aku tmpt..
Rp25k sehari..
semua yg bw beca tu kebanyakannya sewa..

Rp25k sehari je sewanya..
klu korang ada kwn org indonesia..

bolehlah sewa..itu klu nak jimatlahh..
klu nak bw sendiri pun boleh.. kena berani mencelah ajelah..


sekian terima kasih... esok sambung lg..

1 ulasan:

  1. aku suka la ko punye tulisan..
    keep up the good work citerlah lagi

    btw..go to my blog..ko boleh tahu opis kakakmu ini dipecah masuk last saturday..

    BalasPadam